download “nuttige informatie” (pdf)
|
huren
|
|
internet & tv
- aansluitpunten voor kabeldistributie staan achter de schachtdeuren “Telenet” in elke gang.
- telefoon-aansluitpunten (Proximus) staan in de grote kast “Belgacom” in het technisch lokaal elektriciteitsmeters op de eerste verdieping. Deze deur kan men openen met de sleutel van de oude inkomdeur.
- eind 2024 wordt fiberkabel aangelegd, eerst enkel proximus-fiber
|
|
elektriciteit
- De individuele elektriciteitsmeter van elke studio’s bevindt zich in het elektriciteitslokaal op elke verdieping aan de studio’s *10. Deze deur kan men openen met de sleutel van de oude inkomdeur
- Digitale meter (7/9/23): lees de handleiding bij fluvius of download pdf
|
|
parlofoon
|
|
rookmelders
Rookmelders zijn vanaf 1/1/2019 verplicht in alle studio’s
|
|
ventilatie
- studio’s: ventilatie IN de studio’s gebeurt door afzuiging boven de keuken en in de badkamer. Beide ventilatie-openingen zijn verbonden met het centrale afzuigsysteem.
- centrale dakextractors staan boven de 6e verdieping (tussen studio’s 601 en 605, 606 en 607, 611 en 612); werken normaal 24/7, maar eventueel ’s nachts aan een lager regime (technische EPB-vereisten bij vlaanderen.be)
- winkels/restaurants: deze hebben een eigen, afzonderlijke afzuiging
De dampkap in de keuken moet van het type zonder motor zijn (anders wordt de werking van de centrale ventilatie verstoord, waardoor mogelijk uw buren uw etensluchtjes binnen krijgen!), tenzij u een dampkap installeert met goed sluitende hercirculatie. |
|
verwarming
|
|
verzekering
- U bent als huurder verplicht een brandverzekering af te sluiten (verzekering tegen brand en waterschade, en verzeker bij voorkeur ook uw inboedel)
- ook een brandverzekering dekt niet alles: neem dus, los van de huur, een verzekering-burgerlijke-aansprakelijkheid (“familiale polis”)
|
|
water afsluiten
- klik op de foto links, en draai de 2 kranen boven het bad dicht!
- of kijk eens in de witte, verticale leidingenkast in de gang, en zoek de afsluitkranen met behulp van deze foto
|
|
waterkranen w/k
- geen thermostatische (bad)kranen: “Het probleem bij thermostatische kranen is steeds hetzelfde: men verandert bijna nooit de ingestelde temperatuur van de kraan en het binnenwerk (keramische schijven) gaat dan verkalken. Draait men opnieuw aan de regelaar dan zal ofwel de stand heet of koud blijven hangen. De beste koop om géén problemen in de toekomst te krijgen is een ééngreepsmengkraan: met één beweging regelt men de temperatuur van warm naar koud, en koop liefst één van een goed merk bv Grohe.“
- afrekening: er is GEEN individuele afrekening met watermeters; het water wordt collectief geleverd door en afgerekend met Waterlink. In de kelder van het gebouw (parking) wordt het water op druk gebracht door een pomp (hydrofoorgroep)
- warm water wordt geproduceerd door een collectieve installatie (7e verdieping); er is GEEN individuele afrekening met watermeters.
Wees alsjeblief zuinig met koud (en vooral warm) water. |
|
afvoer verstopt?
- Indien een afvoerleiding in een studio verstopt is: onmiddellijk de contactpersoon inlichten! Nooit zelf ontstoppingsmiddelen gebruiken aub: sommige producten produceren een zodanig hoge temperatuur dat de afvoerleidingen kunnen smelten hierdoor!
- ontstoppingswerkzaamheden mogen enkel worden uitgevoerd door een erkende onstoppingfirma in samenspraak met de contactpersoon van het gebouw.
|